Stichting Samen Op Reis - Haagweg 3, 4814 GA  Breda, Nederland - Tel.: 076 5229 110

Wat voor begeleiding?

Op alle vakanties gaan vrijwilligers mee als begeleiding. Onze vrijwilligers hebben vaak vanuit hun werk of privé-situatie ervaring met mensen met een verstandelijke beperking, maar niet altijd. Wat we vooral belangrijk vinden:

Betrokkenheid en flexibiliteit

Vrijwilligers kijken wat er nodig is om er samen met jou een topvakantie van te maken. En dat is voor iedereen verschillend. De een gaat voorop in de polonaise, terwijl een ander juist aan de zijkant geniet van het feestgedruis. Het zit vaak in kleine dingen: een ijsje op het terras, dagelijks een 1-op-1 gesprek, winkelen, wandelen, samen een foto maken, kaartjes naar huis sturen etc. Het vakantieplezier staat voorop!

Betrouwbaarheid

Vooraf gemaakte afspraken worden normaal gesproken nageleefd.

Professioneel
Wij stellen hoge eisen aan onze vrijwilligers en onze leveranciers. Dit betekent dat al onze vrijwilligers in een persoonlijk gesprek gescreend worden en goed voorbereid op reis gaan.

Waar zorgen de vrijwilligers voor tijdens de vakantie?

Persoonlijke opvang
Zorgen voor goede sfeer, contacten leggen bij heimwee en ziekte, indien nodig voorkomen/oplossen van problemen.

Praktische opvang

Zakgeldbeheer: Op het aanmeldingsformulier kun je invullen of je hulp of toezicht nodig hebt bij het beheren van jouw zakgeld.
Medicijnbeheer: op het aanmeldingsformulier kun je invullen of je hulp of toezicht nodig hebt bij het beheren van de medicijnen.
Ondersteuning bij verzorging: Op het aanmeldingsformulier staat of je hulp of toezicht nodig hebt bij de dagelijkse verzorging. De begeleiding zorgt daarvoor.
Reisuitvoer: dagelijks programma regelen en uitvoeren. Bij sommige reizen staat het programma al volledig vast. Bij andere vakanties staat een aantal uitstapjes vermeld die je zeker gaat doen. De overige uitstapjes worden in overleg met jou en de rest van de groep bepaald.

Maar vooral ook: zorgen dat iedereen een topvakantie heeft!